martes, 11 de enero de 2011

El Llenguatge

Llenguatge quotidià.
- és la manera més fàcil per comunicar-se.
- és el més espontani de tots.
- utilitza les principals vies de comunicació.
- és el primer llenguatge que s'apren.
- és altruista.

Llenguatge poètic.
La poesia s'expressa principalment en el poema, però no únicament. Hi pot haver poesia en la prosa, en la novel·la, en el teatre.
Caracteristiques:
El ritme és la repetició de sons, de paraules. d'estructures, d'idees. És un llenguatge melòdic, amb ritme aparent o evident.
Qualsevol paraula o expressió pot assumir un significat figurat o connotatiu, que depèn del context, de l'autor o del lector. El resultat és el fenomen anomenat recurs expressiu, figura retòrica, o simplement, figura.
Funció estètica (organitzada…)
Aporta imatges (representacions mentals)
També utilitza els altres dos llenguatges, ja que s’utilitzen entre ells.
Alguns poetes no fan poemes per persuadir, sinó per alliberar sentiments.

Hi ha quatre mecanismes principals
  1. Supressió: es produeix quan hi ha omissió d'elements que habitualment figurarien en el discurs, com conjuncions, components de la frase, termes d'una comparació; ocultació de significats, etc.
  2. Addició: es produeix quan s'incorporen més elements dels necessaris o bé quan es repeteix un element d'una forma insistent.
  3. Combinació o canvi d'elements: entre tots dos existeix alguna analogia, que permet fer aquesta substitució. És el cas de la metàfora.
  4. Permutació del lloc que ocupen els components del discurs.

Llenguatge Publicitari.

El llenguatge publicitari s'empra per persuadir a un públic seleccionatper comprar diversos productes comercials, en campanyes polítiques, per informar a la gent sobre candidats que es postulen a la presidència i la publicitat preventiva que ens informa sobre medicaments, campanyes de salut i temes ambientals.
Els tres tipus de publicitat són:
  • Preventiva
  • Política
  • Comercial
La publicitat es compon de diverses persones i objectes:
  • Receptor: és el que rep el missatge per algun mitjà.
  • Emissor: és el que tracta de donar a conèixer el missatge. L'emissor pot ser la marca productora del producte, el mitjà, etc.
  • Missatge: és el que es vol donar a conèixer.
  • Mitjà: és per on es dóna a conèixer el missatge. Pot ser la televisió, la ràdio, tanques publicitàries

No hay comentarios:

Publicar un comentario